Policja nie zbada pracownika
Luka w przepisach może uniemożliwić badanie elektronicznym alkomatem w firmie
Przełożony nie ma już prawa badać trzeźwości pracownika, gdy podejrzewa go o spożycie alkoholu. Może tylko odsunąć go od pracy i wezwać policję.
Tak wynika ze zmienionej od 1 lipca 2011 r. ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (ta nowela wynika z ustawy z 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców – DzU nr 106, poz. 622). Na żądanie kierownika zakładu, osoby przez niego upoważnionej, a także pracownika odsuniętego od pracy z powodu nietrzeźwości badanie na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu przeprowadza np. policja czy straż miejska. Pobrania krwi dokonuje fachowy pracownik służby zdrowia.
Szkopuł w tym, że z informacji, jaką otrzymaliśmy z Ministerstwa Zdrowia,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta