Drogi w prywatnych rękach będą nas słono kosztować
Oferty w pierwszym przetargu na utrzymanie dróg samorządowych okazały się dziesięć razy wyższe niż szacunki. Mimo to GDDKiA chce oddać w prywatne ręce nowo budowane autostrady i trasy szybkiego ruchu
– Najprawdopodobniej unieważnimy to postępowanie – mówi „Rz" Rafał Jurkowlaniec, marszałek województwa dolnośląskiego.
Chodzi o pionierski w Polsce przetarg na remont i utrzymanie 12-kilometrowego odcinka drogi w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (przez 12 lat). Władze Dolnego Śląska docelowo chcą przekazać w prywatne ręce całą swoją sieć drogową (2 tys. km). W budżecie województwa, podobnie jak w innych regionach, brakuje pieniędzy na gruntowne remonty. Firmy prywatne miały wyremontować trasę, a potem dbać o utrzymanie jej w określonym standardzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta