Jak znikały pieniądze klientów
Były pracownik biura maklerskiego DnB Nord miał przez lata okradać inwestorów
Zdobywał poufne hasła, fałszował dokumenty i dzięki temu okradał konta inwestycyjne oraz rachunki osobiste klientów – tak latami miał działać nieuczciwy pracownik Biura Maklerskiego banku DnB Nord. Wpadł, gdy po zmianie prawa bank musiał przesłać klientom informacje o stanie ich kont. Śledztwo w tej sprawie prowadzi prokuratura.
Opiekun z Gdyni
Cezary G. od 2008 do 2010 r. był kierownikiem punktu obsługi klienta Biura Maklerskiego DnB Nord w Gdyni. Zarządzania kontami klientów i dokonywania jakichkolwiek transakcji nie było w zakresie jego obowiązków. Tymczasem, jak wynika z raportu DnB Nord po wewnętrznym audycie: „Wiele (...) wskazuje, że w stosunkach z klientami w sposób całkowicie odmienny zaprezentował swoją rolę i pełnione przez siebie funkcje, jak również obowiązujące w Banku procedury. Bank ma podstawy twierdzić, że Cezary G., stawiając siebie w roli rzekomego opiekuna osobistego klientów, zarządzał ich środkami pieniężnymi, mimo iż nie miał ku temu ani prawa, ani kwalifikacji".
G. miał przekonywać klientów do wpłacania pieniędzy na ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta