Co musi zrobić przedsiębiorca, żeby nie utonąć w firmowych papierach
Dziś archiwizacji podlegają z mocy prawa tysiące różnych dokumentów. Niektóre z nich muszą być przechowywane przez kilka, inne przez kilkadziesiąt lat, a nawet dłużej. Można je gromadzić w siedzibie spółki, ale można też wynająć archiwum
Archiwizowanie dokumentów to wcale nieprosta sprawa. Często nie wystarczy kolejno wkładać je w skoroszyty i ustawiać na półkach. Jednocześnie niewielu przedsiębiorców wie o tym, że powinni realizować niektóre przepisy ustaw o ochronie danych osobowych czy o archiwach.
Dzisiaj zajmiemy się przede wszystkim dokumentami papierowymi, a elektronicznymi w najbliższej przyszłości.
Jedno jest pewne: w każdej firmie – mimo informatyzacji – przybywa papierów w zatrważającym tempie, a powierzchnia wynajmowana w dobrych punktach jest kosztowna.
Archiwizowanie w firmie wiąże się też z zatrudnieniem specjalistów, którzy mają umiejętność zarządzania dokumentacją.
Archiwista albo outsourcing
Dlatego warto się zastanowić, czy nie scedować tego obowiązku na wyspecjalizowanego przedsiębiorcę, koszt zatrudnienia wyspecjalizowanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta