Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co musi zrobić przedsiębiorca, żeby nie utonąć w firmowych papierach

24 listopada 2011 | Prawo i praktyka | Zofia Jóźwiak

Dziś archiwizacji podlegają z mocy prawa tysiące różnych dokumentów. Niektóre z nich muszą być przechowywane przez kilka, inne przez kilkadziesiąt lat, a nawet dłużej. Można je gromadzić w siedzibie spółki, ale można też wynająć archiwum

Archiwizowanie dokumentów to wcale nieprosta sprawa. Często nie wystarczy kolejno wkładać je w skoroszyty i ustawiać na półkach. Jednocześnie niewielu przedsiębiorców wie o tym, że powinni realizować niektóre przepisy ustaw o ochronie danych osobowych czy o archiwach.

Dzisiaj zajmiemy się przede wszystkim dokumentami papierowymi, a elektronicznymi w najbliższej przyszłości.

Jedno jest pewne: w każdej firmie – mimo informatyzacji – przybywa papierów w zatrważającym tempie, a powierzchnia wynajmowana w dobrych punktach jest kosztowna.

Archiwizowanie w firmie wiąże się też z zatrudnieniem specjalistów, którzy mają umiejętność zarządzania dokumentacją.

Archiwista albo outsourcing

Dlatego warto się zastanowić, czy nie scedować tego obowiązku na wyspecjalizowanego przedsiębiorcę, koszt zatrudnienia wyspecjalizowanych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9089

Wydanie: 9089

Spis treści
Zamów abonament