Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wartość polskiego rynku alkoholi sięgnie 40 mld zł

21 grudnia 2011 | Ekonomia
W kolejnych latach wartość rynku alkoholi będzie rosła w Polsce szybciej niż jego wielkość. To zasługa drogich produktów.
źródło: Rzeczpospolita
W kolejnych latach wartość rynku alkoholi będzie rosła w Polsce szybciej niż jego wielkość. To zasługa drogich produktów.

W 2012 roku wydatki Polaków na alkohol zwiększą się o prawie 6 proc.

W koń­czą­cym się ro­ku prze­zna­czy­my na pi­wo, wód­kę, wi­no i whi­sky – czy­li na naj­po­pu­lar­niej­sze al­ko­ho­le w na­szym kra­ju – nie­mal 38 mld zł – sza­cu­je fir­ma ba­daw­cza Eu­ro­mo­ni­tor In­ter­na­tio­nal. W przy­szłym ro­ku war­tość ryn­ku po­win­na być we­dług jej ana­li­ty­ków o nie­co po­nad 2 mld zł, czy­li pra­wie 6 proc., wyż­sza. Wielkość rynku urośnie w tym cza­sie o 1,45 proc., do 4,2 mld li­trów.

Agne Ga­lin­ske z Eu­ro­mo­ni­tor In­ter­na­tio­nal tłu­ma­czy, że ta róż­ni­ca to efekt ro­sną­cej po­pu­lar­no­ści droż­szych trun­ków w Pol­sce. Kosz­tem m. in. wó­dek zy­sku­ją u nas głów­nie wi­na i whi­sky. Wiel­kość sprze­da­ży tej ostat­niej ma zwięk­szyć się w 2012 ro­ku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9112

Wydanie: 9112

Spis treści
Zamów abonament