Wartość polskiego rynku alkoholi sięgnie 40 mld zł
W 2012 roku wydatki Polaków na alkohol zwiększą się o prawie 6 proc.
W kończącym się roku przeznaczymy na piwo, wódkę, wino i whisky – czyli na najpopularniejsze alkohole w naszym kraju – niemal 38 mld zł – szacuje firma badawcza Euromonitor International. W przyszłym roku wartość rynku powinna być według jej analityków o nieco ponad 2 mld zł, czyli prawie 6 proc., wyższa. Wielkość rynku urośnie w tym czasie o 1,45 proc., do 4,2 mld litrów.
Agne Galinske z Euromonitor International tłumaczy, że ta różnica to efekt rosnącej popularności droższych trunków w Polsce. Kosztem m. in. wódek zyskują u nas głównie wina i whisky. Wielkość sprzedaży tej ostatniej ma zwiększyć się w 2012 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta