Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brak towaru w sklepie nie usprawiedliwia bezprawia szefa

04 stycznia 2012 | Prawo i praktyka | Anna Telec

Koszty działalności gospodarczej ponosi wyłącznie pracodawca. Nie może zatem bezpodstawnie potrącać pracownikom pensji, gdy nie przyczynili się do strat w majątku firmy

- Nagminne jest, że jeśli w sklepie brakuje towaru na koniec miesiąca, straty rozdziela się między pracowników. W jaki sposób można ustalić taką odpowiedzialność w sklepie? Czy i kiedy można obciążyć stratami pracowników i jak mają się przed tym bronić? – pyta czytelnik.

Pracownik, który wyrządził pracodawcy szkodę z winy nieumyślnej, jest obowiązany do zapłaty odszkodowania w wysokości wyrządzonej szkody. Nie może ono przy tym przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego podwładnemu w dniu wyrządzenia uszczuplenia. Tak stanowi art. 119 k.p.

Ograniczenie takiej wysokości odszkodowania dotyczy wyłącznie pracownika, który spowodował szkodę nieumyślnie. Jeśli natomiast doszło do niej z winy umyślnej, podwładny, zgodnie z art. 122 k.p., będzie musiał pokryć ją w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9123

Wydanie: 9123

Spis treści
Zamów abonament