Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podatek od sprzedaży za symboliczną złotówkę może być wyższy niż przychód firmy

17 stycznia 2012 | Prawo i praktyka | Hanna Kozłowska

Planujemy rozpoczęcie sprzedaży naszych towarów po promocyjnej cenie (za złotówkę). To znacznie mniej niż cena rynkowa. Sprzedaż nie będzie częścią większej transakcji ani elementem szerszej strategii reklamowej lub promocyjnej. Kupujący nie jest powiązany z naszą firmą. Jakie skutki w CIT mogą mieć takie działania?

Przepisy podatkowe wskazują, że przychodem, co do zasady, jest kwota należna

(a więc cena wyrażona w umowie). Z ustawy o CIT wynika jednak, że cena powinna odpowiadać wartości rynkowej. W związku z tym, jeśli nie ma uzasadnionych przyczyn obniżenia ceny (m.in. brak wyraźnego związku ze sprzedażą promocyjną), to cena powinna zostać ustalona na poziomie wartości rynkowej. Jeśli tak nie jest, to może zostać zakwestionowana przez organy podatkowe. Wtedy oszacują one przychód firmy....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9133

Wydanie: 9133

Spis treści
Zamów abonament