Samorządy ostro tną dopłaty do kolei
Co najmniej 647,8 mln zł dopłacą w tym roku marszałkowie do Przewozów Regionalnych. Nie wszystkie umowy wynegocjowano. W zeszłym roku PR dostały od samorządów ok. 1/3 więcej pieniędzy. Dofinansowanie może być niższe od szacunków o blisko 70 mln zł, ale firma zapowiada, że da sobie radę
Przewozy Regionalne, największy polski pasażerski przewoźnik kolejowy, w 2011 roku pokrył koszty swojej działalności operacyjnej. Założenia na ten rok przewidują osiągnięcie podobnego wyniki.
– Planujemy ten rok zakończyć na niewielkim plusie, choć łączna strata netto w związku z wysokimi kosztami obsługi zadłużenia wyniesie ok. 50 mln zł – mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych. Jak zapowiada, zarząd spółki przygotowuje biznesplan, który pozwoli przewoźnikowi w kolejnych latach osiągnąć lepsze wyniki.
Spółka wciąż ma ok. 400 mln zł długu z tytułu opłaty za dostęp do torów w firmie PKP Polskie Linie Kolejowe. Jednym z planów na spłatę zobowiązania był leasing taboru. Porozumienie pomiędzy spółkami w sprawie uregulowania długu wciąż nie zostało podpisane. – Jeżeli będziemy uruchamiać operację leasingu taboru, środki przeznaczymy na pozyskanie nowych pociągów lub na modernizację istniejących – mówi prezes Kuczewska-Łaska. Jak dodaje, niewykluczona jest w tym roku korekta cen biletów – mowa zarówno o podwyżkach, jak i obniżkach cen za przejazdy niektórymi trasami. Wpływy z biletów to część przychodów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta