Przepisy utrudniają kontrole pracy
PIP | Sprawdzanie firm jest często fikcją. Wszystko dlatego, że inspektorzy muszą wcześniej informować o swoim przybyciu
Państwowa Inspekcja Pracy co roku przeprowadza około 90 tys. kontroli u pracodawców. Z raportu, jaki przedstawiła wczoraj w Sejmie, wynika, że przepisy utrudniają im ściganie niektórych nadużyć. Między innymi z tego względu posłowie z sejmowej Komisji Kontroli Państwowej zdecydowali się wystąpić do Komisji Gospodarki z opinią sygnalizującą potrzebę zmian. Chodzi o ustawę z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2010 r. nr 220, poz. 144 ze zm.).
Uwaga! Inspektor się zbliża
W myśl art. 79 i następnych, Inspekcja Pracy musi zawiadomić przedsiębiorcę o zamiarze przeprowadzenia kontroli co najmniej siedem dni wcześniej.
– Taki obowiązek powoduje, że kontrole legalności zatrudnienia, jakie prowadzimy szczególnie w firmach budowlanych, to fikcja – mówi jeden z inspektorów. – Kiedy przychodzimy na kontrolę, okazuje się, że większość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta