Chevrolet jedzie do Gliwic
Z wiceprezesem General Motors ds. międzynarodowych o najbliższych planach inwestycyjnych koncernu w Europie rozmawia Danuta Walewska
Jak to jest, że praktycznie wszyscy producenci aut narzekają, a sprzedaż chevroletów nieustannie rośnie?
Timothy E. Lee: W ciągu ostatnich 18 miesięcy wprowadziliśmy na rynek dziesięć nowych modeli. Są to auta nowoczesne technologicznie i sprzedawane po rozsądnych cenach. W Europie Zachodniej i Środkowej zastosowaliśmy taką samą taktykę marketingową jak w Chinach czy Stanach Zjednoczonych. Sprawdziła się i wierzę, że tak jak dzisiaj rośnie sprzedaż chevroletów, tak samo będzie z Cadillakiem oraz z Oplem/Vauxhallem.
Jak długo Chevrolet jest w stanie utrzymać tak wysokie tempo wprowadzania nowych modeli? Przyzwyczailiście rynek do szybkiego tempa, nieustannych nowości. Co dalej?
W koncernie, jakim jest General Motors, zawsze wiemy, ile zainwestujemy rocznie w badania i rozwój oraz nowe produkty. W nowym General Motors utrzymujemy te wydatki na stałym poziomie. W „starym" General Motors z powodu kiepskich wyników finansowych wielkość inwestycji w badania i rozwój ulegała wahaniom oraz była uzależniona od sytuacji na rynku. Teraz inwestujemy w stały rozwój. Dzisiaj produkujemy samochody Chevrolet Spark, Aveo, rodzinę Cruze'ów, Orlando, Malibu, Corvette, Camaro i odnawiamy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta