Czas polskiego Diora
Rodzimy przemysł odzieżowy podbijał już zagraniczne rynki, ale tańszymi markami. Teraz przyszła kolej na modę z wyższej półki
Polska moda zdecydowanie ma się czym pochwalić. Do dzisiaj wielu ekspertów jest przekonanych, że gdyby Barbara Hoff (założycielka marki Hoffland) miała większe możliwości w tej bardzo kapryśnej branży, mogłaby zrobić światową karierę. Jej Hoffland przez dekady wskazywał Polakom, co jest modne, jednak przełom 1989 r. nie obszedł się z marką zbyt łagodnie. Do niedawna dostępna w sklepach nieistniejącej już sieci Galeria Centrum, została zlikwidowana za kadencji prezesa Rafała Bauera. Jak mówił wówczas, przy tak ogromnej ofercie nowych marek trudno znaleźć chętnych do kupowania kolekcji kojarzących się z czasami, gdy w sklepach nie było wyboru i wszystko trzeba było zdobywać po znajomości.
Hoffland przebił się jednak nawet do modowych czasopism, a na kolejne przykłady zauważenia polskich projektantów za granicą musieliśmy sporo poczekać. Teraz przyszedł czas na odrabianie zaległości.
W tym tygodniu w prestiżowym domu towarowym Harrods ruszyło stoisko polskiej marki La Mania założonej w 2010 r. przez Joannę Przetakiewicz. – To nasz wielki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta