Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamy patrzą na nas

21 lipca 2012 | Nauka | Piotr Kościelniak
To urządzenie poleca konkretne produkty na podstawie analizy rysów twarzy klientki. Testowano je na targach książki w Hongkongu
źródło: AFP
To urządzenie poleca konkretne produkty na podstawie analizy rysów twarzy klientki. Testowano je na targach książki w Hongkongu
Oprogramowanie do analizowania ruchu oczu oraz rysów twarzy staje się głównym narzędziem pracy marketingowców. Dzięki temu wiedzą, na co, kiedy i jak długo patrzymy. I czy to się nam podoba.
źródło: AP
Oprogramowanie do analizowania ruchu oczu oraz rysów twarzy staje się głównym narzędziem pracy marketingowców. Dzięki temu wiedzą, na co, kiedy i jak długo patrzymy. I czy to się nam podoba.

Marketingowcy wiedzą o nas więcej niż my sami. Potrafią odczytać nasze najbardziej skrywane chęci

Szybkie samochody i maszynki do golenia dla panów. Kosmetyki i sukienki dla pań. Gry wideo dla dzieci. Wakacje dla rodzin. Proste? Wystarczy tylko wiedzieć, kto patrzy w danej chwili na reklamę, i dopasować do tego jej treść. No i warto też dopasować do odbiorcy treść komunikatu reklamowego. Na co człowiek patrzy, o czym myśli, co przyciąga jego uwagę.

Czy to scena z filmu science fiction „Raport mniejszości", w którym komputery z daleka rozpoznają klienta i proponują mu piwo? Dzięki nowej technologii wszystko to jest już dziś możliwe. Kamery śledzą nasze spojrzenia, badają nasze twarze, a komputery nawet odczytują myśli. Zostaliśmy rozszyfrowani.

Zaglądanie w oczy

Reklamodawcy już dawno zauważyli, że to, co klienci mówią, nie zawsze pokrywa się z tym, co robią. Krótko mówiąc – słowom nie należy ufać.

– Jest przepaść między tym, co konsumenci deklarują, a tym, czego naprawdę chcą. Wszystkie preferencje w ich ustach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9289

Wydanie: 9289

Zamów abonament