Instrukcja obsługi to za mało, by zważyć tira
Do NIK wpłynęło zawiadomienie, że Inspekcja Transportu Drogowego narusza prawo, gdy karze kierowców za przeładowane ciężarówki
Funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego kontrolują ciężar pojazdów lub ich naciski osi na jezdnię za pomocą dwóch typów wag. Jedna służy do ważenia ciężarówek w ruchu (pojazd przejeżdża przez punkt kontrolny, na którym znajduje się waga rejestrująca jego masę), a druga – do kontroli stacjonarnej (samochód musi zjechać w oznaczone miejsce, gdzie jest ważony w trakcie postoju). Z tym że o ile zasady ważenia pojazdów będących w ruchu są określone w rozporządzeniu, o tyle brakuje przepisów dotyczących wag wykorzystywanych w kontroli stacjonarne.
Brak podstawy do karania
– Inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta