Czego unikać przy realizowaniu strategii cenowej przedsiębiorstwa
OCHRONA KONKURENCJI | Uzgodnienia z innymi firmami z branży czy też ustalenia z producentem mogą stanowić działania niedozwolone także wówczas, gdy dotyczą podmiotu o zaledwie kilkuprocentowym udziale w rynku
OCHRONA KONKURENCJI | Uzgodnienia z innymi firmami z branży czy też ustalenia z producentem mogą stanowić działania niedozwolone także wówczas, gdy dotyczą podmiotu o zaledwie kilkuprocentowym udziale w rynku
Polityka przedsiębiorców w zakresie kształtowania cen jest istotnym aspektem ich działalności na rynku i wiąże się nieodłącznie z realizowaną strategią marketingową. Od tego, jak przedsiębiorca ukształtuje cenę, zależy możliwość wprowadzania nowych produktów, wpływania na decyzje zakupowe odbiorców, zachowanie posiadanej pozycji na rynku, a przede wszystkim zwiększanie rentowności prowadzonej firmy.
Różnicowanie cen, wprowadzanie planowanych podwyżek czy obniżek, rabatów, bonifikat i promocji czy też stosowanie prowizji i marż handlowych to narzędzia, których stosowanie może być istotnym aspektem strategii gospodarczej.
Swoboda podejmowania decyzji biznesowych w tym zakresie jest jednak w istotny sposób ograniczona. Przepisy prawa, zwłaszcza przepisy chroniące zachowanie swobodnej konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami, w sposób definitywny zakazują określonych praktyk cenowych, przewidując nierzadko za ich naruszenie dotkliwe sankcje, w tym kary finansowe.
Mało świadomości
Praktyka obrotu wskazuje, że obwarowania prawne w tej dziedzinie często nie są uwzględniane przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta