E-zakupy podbijają Europę
Sklepy internetowe mają przewagę głównie z powodu cen. Konsumenci wciąż muszą się liczyć z problemami, jeśli zamawiają towary w innym kraju. Jednak za dwa lata ten rynek ma być naprawdę wspólny
Sprzedaż internetowa to od kilku lat najszybciej rosnąca część rynku handlowego. Według raportu brytyjskiej firmy Kelkoo w tym roku Polacy w sieci wydadzą 5,6 mld euro, 24 proc. więcej niż w 2011 r. – To najszybsze tempo wzrostu w Europie, gdzie rynek ma zyskiwać na wartości średnio 16,1 proc. – podają analitycy.
Kelkoo podaje, że w 2011 r. udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej wynosił 3,1 proc., w tym roku zaś ma to być 3,8 proc. Jednak pod względem wartości e-zakupów wciąż jesteśmy daleko, zwłaszcza za takimi krajami jak Wielka Brytania i Niemcy. Ogółem, jak podaje Forrester Research, handel internetowy w 17 krajach UE wart był w 2011 r. 96,7 mld euro, a w 2016 r. będzie to 172 mld euro. – Wtedy w Wielkiej Brytanii Internet będzie odpowiadał za ponad 14 proc. sprzedaży detalicznej, w Niemczech zaś jego udział przekroczy 10 proc. – mówi Martin Gill, analityk z Forrester Research. Z badania firm Gemius i Okazje.info wynika, że w sieci kupuje już 70 proc. osób korzystających z Internetu – jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta