Jak zgodnie z prawem sprzedawać losy, aby wesprzeć sprzedaż towarów czy usług
Przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia na urządzanie loterii promocyjnej jest obowiązany posiadać gwarancję bankową wypłaty nagród do wysokości ich wartości określonej w regulaminie
Loterie promocyjne to gry losowe, w których uczestniczy się poprzez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe. Loteria promocyjna, przeprowadzana po to, aby wspierać sprzedaż, to wyjątkowo skuteczne i efektywne narzędzie, wymagające jednak ze strony organizatorów dopełnienia szeregu skomplikowanych formalności, do których często niezbędna jest profesjonalna pomoc.
Loteria w znacznym stopniu zwiększa poziom sprzedaży, natomiast tylko prawidłowo przeprowadzona na dłuższą metę stanowi o sukcesie.
Uwagi wymaga fakt, że znaczna część przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że do przeprowadzenia loterii promocyjnej wymagane jest zezwolenie odpowiedniego organu, a w razie przeprowadzenia loterii bez wcześniejszego zezwolenia organizatorowi grożą dotkliwe sankcje karnoskarbowe.
Bez zezwolenia się nie obejdzie
Zgodnie z zapisami ustawy tym właściwym organem jest dyrektor izby celnej. Oczywiście każda loteria może mieć różny zasięg terytorialny. I tak w przypadku loterii promocyjnych urządzanych na obszarze właściwości miejscowej jednego dyrektora izby celnej zezwolenia udziela dyrektor izby celnej, na którego obszarze właściwości miejscowej są urządzane i prowadzone takie gry. W przypadku, gdy mamy do czynienia z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta