Pracownicy wchodzą w świat grywalizacji
Firmy coraz częściej wykorzystują nową metodę w rekrutacji i szkoleniach
W wirtualnym świecie stajesz się żołnierzem amerykańskiej armii. Walczysz o opuszczoną bazę lotniczą, farmę albo o most z żołnierzami stworzonymi przez innych graczy. Część z nich to twoja drużyna. By wygrać, musisz wykazać się nie tylko umiejętnością podejmowania szybkich decyzji, ale i współpracy w grupie – na tym polega popularna gra internetowa „America's Army", która już od dziesięciu lat wspiera rekrutacje do armii USA.
Przypomina o tym widoczny przy każdym uruchomieniu gry link Go Army, który kieruje wirtualnego żołnierza już do realnej strony werbunkowej. Takie metody wzmocnienia wizerunku i wsparcia rekrutacji stosują także armia francuska i szwedzka.
Coraz chętniej sięgają też po nie firmy, które poprzez wirtualne rozgrywki promują się jako pracodawcy. Zdają sobie sprawę, że to skuteczny sposób, by dotrzeć do wychowanych na grach ludzi z pokolenia Y i Z.
Złowione talenty
Kosmetyczny gigant L'Oreal od trzech lat zachęca młodych ludzi, by w wirtualnym świecie gry biznesowej „Reveal" wcielili się w postać pracownika firmy, który uczestniczy w kampanii wprowadzającej na rynek nowy produkt. Co roku startuje w niej kilkuset polskich uczestników, którzy zdobywając...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta