Polisa w podróży służbowej
Ubezpieczenia | Gdy pracownik wyjeżdża w delegację za granicę, firma powinna wykupić dla niego polisę. Musi ona zapewniać przynajmniej pokrycie kosztów leczenia. W przeciwnym razie wszystkie wydatki spadną na pracodawcę
Pracownik przebywający w podróży służbowej, podobnie jak turysta, narażony jest na wypadki i choroby. Gdy jest za granicą, takie nieprzewidziane zdarzenia mogą być bardzo kłopotliwe i kosztowne. Na przykład zachorowanie w czasie wyjazdu może się wiązać z wydatkami w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych. A zgodnie z prawem to pracodawca musi zapewnić pracownikowi opiekę medyczną podczas wyjazdu służbowego. Oznacza to, że w razie potrzeby powinien opłacić leczenie i pokryć wszystkie inne wydatki.
W Unii Europejskiej każdy, za kogo w kraju są odprowadzane składki na ubezpieczenie zdrowotne, ma prawo do bezpłatnego leczenia w publicznej służbie zdrowia. Jednak europejska karta ubezpieczenia zdrowotnego (EKUZ) umożliwia jedynie skorzystanie z podstawowych świadczeń zdrowotnych niezbędnych z medycznego punktu widzenia i gwarantuje tylko te świadczenia, które są bezpłatnie dostępne dla obywateli danego kraju. Poza tym nie zapewnia zwrotu koszów związanych z transportem. Dlatego warto wykupić dodatkowo polisę, która zresztą obejmuje nie tylko koszty leczenia.
– Ubezpieczenie dla pracownika w podróży służbowej wykupuje pracodawca. Bardzo często są to polisy otwarte. Składka ryczałtowa jest płacona na podstawie szacunkowej liczby osób korzystających...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta