Mobilna przyszłość banków
Współpraca banków z firmami telekomunikacyjnymi, energetycznymi jest nieunikniona. W innym przypadku telekomy będą „podbierać” bankom klientów
Jak napisały w poniedziałkowym wydaniu „Rzeczpospolitej" Monika Krześniak, Aleksandra Stanisławska i Urszula Zielińska, „na płatnościach mobilnych zyskają wszyscy". Trudno się z tym nie zgodzić. Banki, także te działające w Polsce, nie mają wyjścia i muszą inwestować w nowe kanały poprawiające dostępność swoich produktów przez mobilną bankowość czy mobilne płatności, co podnosi im koszty utrzymania i pozyskania klienta oraz sprawia, że rentowność poszczególnych produktów się zmniejsza. Rozpowszechnienie się nowych technologii, w szczególności smartfonów i tabletów, prowadzi nieuchronnie do tworzenia nowych modeli biznesowych banków opartych na produktach dostępnych „anytime – anywhere". Nie zdziwił nas wyścig Orange i T-Mobile – kto pierwszy publicznie pokaże swoją e-portmonetkę. E-portmonetka jest rozwiązaniem, którego nie unikniemy i w niedługiej przyszłości wszyscy będziemy z niego korzystali.
Współpraca z bankiem oferującym nowoczesne produkty może przynieść operatorom komórkowym wiele korzyści, np. zastąpienie subsydiowania telefonów kredytem na ich zakup, oferowanie programów lojalnościowych i partnerskich, a także dostęp do bazy klientów banku. Dla banków natomiast to oznacza zaoferowanie klientom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta