Na stadionach też trzeba przestrzegać praw przysługujących klientom
Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy za odwołany mecz z powodu zamknięcia stadionu i możliwość natychmiastowego rozwiązania umowy sprzedaży karnetu, jeśli kibic będzie zalegał ze spłatą rat – to przykłady niedozwolonych zapisów w regulaminach.
Organizowanie meczów piłkarskich, wydarzeń artystycznych i innych imprez masowych nie jest prostym zadaniem. Nie zawsze wszystko da się przewidzieć. Plany może pokrzyżować pogoda, choroba czołowego uczestnika jakiegoś wydarzenia, a nawet decyzja, niezależnych od organizatora, organów państwowych lub samorządowych. Przykładem tej ostatniej może być decyzja o zamknięciu stadionu lub jakiejś jego części (trybuny).
Jednak nie wszystkie takie wydarzenia i nie zawsze będą zwalniały przedsiębiorcę z przyjętych przez niego zobowiązań. Nie może on bowiem przerzucać na konsumentów ryzyka związanego z taką właśnie działalnością gospodarczą. Ponadto tak, jak wszystkich innych przedsiębiorców, firmę, prowadzącą klub piłkarki i organizującą w ten sposób imprezy sportowe, obowiązują przepisy o ochronie konsumentów. A te m.in. zakazują stosowania w regulaminach i wzorcach umów narzucanych klientom zapisów w rażący sposób naruszających ich prawa.
W szczególności dotyczy to takich klauzul, które na mocy wyroków Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znalazły się w specjalnym rejestrze takich zapisów. O tym, że zapisów w takich dokumentach nie można redagować w sposób zupełnie dowolny przekonała się warszawska Legia, którą Urząd Ochrony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta