Luksus nie czuje kryzysu
W Polsce przybywa osób zamożnych, które coraz chętniej kupują towary z najwyższej półki. W tym roku wydadzą na nie już ponad 10 mld zł.
Nasz rynek towarów luksusowych na tle światowego wciąż jest skromny – odpowiada jedynie za ok. 0,5 proc. globalnej wartości. Według badań firmy KPMG osoby zamożne (z ponad 7 tys. zł miesięcznych dochodów) oraz bogate (z ponad 20 tys. zł) deklarują tegoroczne wydatki na towary luksusowe na poziomie 36,8 mld zł. Jednak firma szacuje ich faktyczną wysokość na 10,2 mld zł. Segment ten w ostatnich latach systematycznie rośnie. W 2015 r. jego wartość ma wynieść już 12,9 mld zł.
Tylko 14 proc. ankietowanych deklaruje, że w ciągu najbliższego roku ich wydatki na ten cel spadną. – Rynek luksusowy nie odczuwa wpływu kryzysu. Osoby kupujące tego typu towary najmniej odczuwają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta