Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uwa­ga na łow­ców oka­zji

08 grudnia 2012 | Ekonomia
Najdroższe marki mają już w Polsce niemal 3 mln potencjalnych klientów. Oczywiście różna jest ich siła nabywcza oraz preferencje zakupowe dotyczące tego rynku, jednak w kolejnych  latach ma on nadal rosnąć. Pojawią się także następne butiki.
źródło: Rzeczpospolita
Najdroższe marki mają już w Polsce niemal 3 mln potencjalnych klientów. Oczywiście różna jest ich siła nabywcza oraz preferencje zakupowe dotyczące tego rynku, jednak w kolejnych latach ma on nadal rosnąć. Pojawią się także następne butiki.
Na Bentleya trzeba mieć ok. 1 mln zł
źródło: materiały prasowe
Na Bentleya trzeba mieć ok. 1 mln zł
Para butów  od Christiana  Louboutina  kosztuje  co najmniej  2 tys. zł
źródło: materiały prasowe
Para butów od Christiana Louboutina kosztuje co najmniej 2 tys. zł
Ceny luksusowej biżuterii idą w setki tysięcy euro
źródło: materiały prasowe
Ceny luksusowej biżuterii idą w setki tysięcy euro
Ceny luksusowej biżuterii idą w setki tysięcy euro
źródło: materiały prasowe
Ceny luksusowej biżuterii idą w setki tysięcy euro
Nieduża torba Louis Vuitton  kosztuje 4-5 tys. zł
źródło: materiały prasowe
Nieduża torba Louis Vuitton kosztuje 4-5 tys. zł
Za aparat Leica zapłacimy  nawet kilkadziesiąt tys. zł
źródło: materiały prasowe
Za aparat Leica zapłacimy nawet kilkadziesiąt tys. zł

Han­del | To­wa­ry luk­su­so­we ku­pu­ją głów­nie bo­ga­ci? Nie, chęć ich po­sia­da­nia jest sil­na też w in­nych grupach klientów.

piotr mazurkiewicz

Polacy na towary z najwyższej półki wydają już ponad 10 mld zł rocznie. Są to oczywiście głównie kosmetyki czy alkohole, jednak bardzo szybko przybywa chętnych na ubrania, buty czy akcesoria ze znaną marką. W kolejnych latach ma dalej zyskiwać na wartości – w 2015 r. ma to być już kwota 12,9 mld zł.

Jaki jest próg ceny pozwalający na określenie towaru właśnie jako luksusowy? Z przeprowadzonego przez firmę KPMG badania wynika, że w przypadku samochodu Polacy określają go na 178,3 tys. zł, dla męskiego zegarka 9,2 tys. zł (damskiego 7,2 tys. zł), naszyjnika 8,8 tys. zł, a męskiego garnituru 4,5 tys. zł. – W przypadku butów poziom jest w miarę wyrównany i wynosi ok. 1,5–4,5 tys. zł – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG.

Liczą się aspiracje

Kwoty wydają się bardzo wysokie i do zaakceptowania jedynie przez osoby bardzo dobrze zarabiające, ale grupa nabywców produktów luksusowych jest znacznie szersza. KPMG podaje, że osób uznanych za bogate (zarobki przekraczające 20 tys. zł miesięcznie) oraz zamożne (ponad 7,1 tys. zł) na koniec 2011 r. było niemal 730 tys., a w tym roku ich liczba zbliży się do 751 tys.

Według prognoz firmy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9407

Wydanie: 9407

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament