Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Play rósł szybko, ale nie w Internecie

27 lutego 2013 | Ekonomia | ziu

Choć tort telekomunikacyjny w 2012 roku się skurczył, przychody i zyski operatora sieci Play pęczniały.

– To był bardzo dobry rok dla Playa i 2013 rok też taki będzie – mówi „Rz" Joergen Bang-Jensen, prezes P4, spółki zawiadującej komórkową siecią.

Operator sieci Play, którego strategia polegała przez pięć lat na odbieraniu klientów gigantom, w ubiegłym roku zanotował 29-proc. wzrost przychodów (do 3,4 mld zł). Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) skoczył o 40 proc., do 1,2 mld zł.

Bang-Jensen tłumaczy rozwój firmy w 2012 r. przyrastającą liczbą klientów. Na koniec grudnia Play obsługiwał 8,7 mln aktywnych kart SIM, o 1,6 mln więcej niż w 2011 r. Taryfy ryczałtowe Formuła 4.0 pomogły telekomowi zdobywać klientów biznesowych. Liczba firm korzystających z usług Playa urosła o 107 proc., przekraczając milion.

Play nie rósł tylko w Internecie. Tak jak i rok temu ma dziś nieco ponad 1 mln abonentów usługi Play Online.

– Nie koncentrowaliśmy się na tej usłudze. Czekaliśmy na rozstrzygnięcie przetargu na pasmo 1800 MHz – wyjaśnia prezes.

Wydanie: 9473

Wydanie: 9473

Spis treści
Zamów abonament