Szukamy celów do przejęć
Krzysztof Pawiński | Do końca lutego rumuński urząd antymonopolowy powinien wydać zgodę na przejęcie przez nas części firmy Pan Group związanej z produkcją precli i słonych krakersów – mówi Beacie Drewnowskiej prezes Maspeksu Wadowice.
Rz: Czy w 2012 r. Maspeksowi udało się, pierwszy raz w historii, wypracować 3 mld zł przychodów?
Nie, ale niewiele nam zabrakło. W 2012 roku nasze przychody przekroczyły nieco 2,91 mld zł. W porównaniu z 2011 rokiem wzrosły o 10 proc., czyli o 268 mln zł. Początkowo zakładaliśmy, że zwiększymy sprzedaż o ok. 5 proc., więc, jak widać, był to dla nas bardzo udany rok.
Co sprawiło, że wynik przekroczył prognozy?
Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży we wszystkich częściach naszego biznesu i wszystkich kanałach dystrybucji. Osiągnęliśmy rekordowo wysokie udziały w rynku soków, nektarów i napojów. Nie licząc w nim marek własnych, których my prawie w ogóle nie oferujemy, w 2012 roku wyniosły one według firmy badawczej Nielsen o ponad 50 proc. w ujęciu ilościowym. To m.in. zasługa nowych produktów pod markami Tymbark i Kubuś oraz skutecznych działań marketingowych, jak również handlowych. Co nas cieszy, poprawia się także sytuacja na rynku soków, nektarów i napojów. W 2012 roku spadek wyhamował w ujęciu ilościowym, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta