Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

21 grudnia 1996 | Raporty | LO

Informacje

Jemy coraz więcej wyrobów cukierniczych, zwłaszcza czekolady, batonów i pralin, tworzących rynek wyrobów czekoladowych. Roczne przyrosty spożycia przekraczają o kilka punktów procentowych prognozowane 5-6 proc. Wyrobów tych przypada już prawie 3 kg na statystycznego Polaka, chociaż ciągle jest to kilkakrotnie mniej niż np. w Szwajcarii i Niemczech. Czekoladę kupuje systematycznie 77 proc. dorosłych Polaków.

Wzrasta produkcja czekolady: w 1980 r. było to ok. 10 tys. ton rocznie, w 1995 r. ponad 50 tys. ton, w br. ma być 53 tys. ton, a w 1997 r. przekroczony zostanie najprawdopodobniej poziom 55 tys. ton. Podobna dynamika, z nieznacznym obniżeniem w 1992 i 1994 r. dotyczy innych wyrobów czekoladowych. Ich produkcja w 1997 r. powinna wynieść ponad 90 tys. ton. Analitycy twierdzą, że Polska ma duże szanse w ciągu najbliższych 7-8 lat znaleźć się w grupie krajów o największym spożyciu słodyczy, w tym także wyrobów czekoladowych. Sprzyjać temu będzie obserwowany od 1994 r. wzrost dochodów realnych. W przypadku czekolady od 1990 r. zmiany cen były niższe od poziomu inflacji.

W piątej edycji tzw. mapy ryzyka inwestycyjnego, opracowanej przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, cukiernicze inwestycje awansowały z 18. na 6. miejsce. Dlatego rynek polski jest atrakcyjny dla zagranicznych koncernów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 946

Spis treści

Raporty

Zamów abonament