Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Homoseksualiści pukają do szkół

28 marca 2013 | Kraj | Artur Grabek Bartosz Marczuk
Środowiska LGBT chcą mieć wpływ na treść szkolnych podręczników
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Środowiska LGBT chcą mieć wpływ na treść szkolnych podręczników

Środowiska gejowskie od lat próbowały uzyskać wpływ na szkolną edukację w Polsce. Teraz odnoszą pierwsze sukcesy

Prof. Bogdan Chazan, wybitny położnik i ginekolog, a także recenzent podręczników, opisuje nam przebieg jednego z seminariów organizowanych przez Ministerstwo Edukacji. Recenzenci opiniujący szkolne podręczniki mają obowiązek uczestniczyć w takich spotkaniach.

Inny z recenzentów ks. dr Józef Augustyn przekonuje, że zauważył naciski środowisk LGBT (lesbijki, geje, biseksualiści, osoby transpłciowe) na MEN już w 2010 r. Domagały się one skreślenia z listy jednego z podręczników do wychowania do życia w rodzinie.

– Wtedy podręcznik nie został odrzucony. Jak dzisiaj reaguje MEN na naciski LGBT – nie mam takiej wiedzy – napisał nam ks. Augustyn.

Zapytaliśmy o to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9498

Wydanie: 9498

Spis treści
Zamów abonament