Jak zaksięgować reklamację towaru uznaną przez dostawcę
Spółka kupiła towar od swojego stałego dostawcy. Faktura została opłacona w całości. Jednak okazało się, że część towaru jest wadliwa i złożyliśmy reklamację. Nasz dostawca uznał ją i przyjął zwrot wadliwych towarów. Do wyceny towarów stosujemy stałe ceny ewidencyjne. Jak ująć to zdarzenie w księgach?
Skoro dostawca uznał reklamację i przyjął zwrot wadliwych towarów, to musiał wystawić fakturę korygującą na udokumentowanie przyjętego zwrotu. Taki obowiązek wynika z § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia ministra finansów z 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta