Wykonawcy pytają – prawnicy odpowiadają
Moment rozpoczęcia i zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest niezwykle ważny przy ocenie, które przepisy należy zastosować. Ma także istotne znaczenie w kontekście kontroli doraźnej i przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania.
Definicja nie wystarczy
Czy zawarta w ustawie definicja postępowania o udzielenie zamówienia pozwala określić termin wszczęcia i zakończenia postępowania - pyta pełnomocnik spółki
Chociaż ustawa - Prawo zamówień publicznych wielokrotnie odwołuje się do pojęć wszczęcia i zakończenia postępowania (m.in. art. 24 ust. 1 pkt 1 i 1a ustawy), to w żadnym miejscu ich nie konkretyzuje. Wprowadzona na mocy tzw. dużej nowelizacji z 2 grudnia 2009 r., definicja postępowania o udzielenie zamówienia także nie rozwiewa wszystkich wątpliwości, związanych z granicami czasowymi postępowania. Na tle wspomnianej definicji oraz art. 40 ust. 1 ustawy, w doktrynie, orzecznictwie sądów powszechnych i Krajowej Izby Odwoławczej, pojawiło się kilka sprzecznych stanowisk zarówno w kwestii terminu wszczęcia postępowania, jak i jego zakończenia.
Ważne jest upublicznienie ogłoszenia
Czy decydujące znaczenie dla momentu wszczęcia postępowania ma publikacja ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej, czy w oficjalnym publikatorze np. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – pyta przedstawiciel firmy spożywczej
Na potrzeby ustalenia chwili wszczęcia postępowania w przypadku przetargu nieograniczonego i ograniczonego, dialogu konkurencyjnego, licytacji elektronicznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta