Najwięcej na piwo i wódkę
Ponad 48 mld zł przeznaczamy rocznie na 10 najpopularniejszych produktów spożywczych. Na czele są alkohole, napoje gazowane, kawa i soki.
Od lat bezkonkurencyjne pod względem przeznaczonych na zakupy spożywcze wydatków jest w Polsce piwo. Pozycji lidera nie straciło także w 2012 r., kiedy kupiliśmy go za ponad 14,6 mld zł. Na wyroby browarów przypadła prawie co trzecia złotówka wydana na dziesięć najpopularniejszych produktów spożywczych w naszym kraju – wynika z zestawienia firmy badawczej Nielsen.
– W 2012 roku sprzedaż piwa napędzały doskonała pogoda oraz liczne innowacje wprowadzane na rynek przez producentów. Nie bez znaczenia dla tej kategorii były też mistrzostwa Europy w piłce nożnej – komentuje Marcin Cyganiak, ekspert Nielsena.
Ceny poszły w górę
Ubiegłoroczne wydatki na piwo zwiększyły się o 5,3 proc. wobec 2011 r. O niemal tyle samo w górę poszła ilość piwa sprzedanego przez browary. Związek Browary Polskie podał, że na rynek krajowy trafiło w sumie niemal 37,9 mln hektolitrów, co daje najlepszy wynik w historii tej branży.
Drugim najpopularniejszym produktem spożywczym jest wódka. Wartość jej sprzedaży wzrosła w ub. roku o 1,6 proc., do ponad 10 mld zł – podaje Nielsen. Wzrost ten ma związek m.in. z niewielką podwyżką cen oraz rosnącą popularnością wódek smakowych, które są droższe od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta