Wydanie nagrody uczestnikowi akcji promocyjnej podlega VAT
Firma marketingowa, która organizuje na zlecenie swojego klienta konkursy promocyjne, musi zapłacić podatek od towarów i usług z tytułu wydawanych w nich wygranych
Firma marketingowa, która organizuje na zlecenie swojego klienta konkursy promocyjne, musi zapłacić podatek od towarów i usług z tytułu wydawanych w nich wygranych. Uwzględnienie wartości takich prezentów w wynagrodzeniu agencji przesądza o uznaniu tej czynności za odpłatną, a jej opodatkowanie pozostaje niezależne od opodatkowania świadczenia kompleksowej usługi, jaką jest przeprowadzenie kampanii reklamowej.
Tak orzekł WSA w Warszawie 20 marca 2013 r. (III SA/Wa 2548/12).
Spółka, która jest agencją marketingową, planowała przeprowadzić na rzecz swojego klienta kompleksową kampanię reklamową. W jej ramach zamierzała zorganizować konkursy dla potencjalnych konsumentów i dokonać we własnym imieniu, lecz na rachunek zleceniodawcy, zakupu upominków, które następnie zostałyby przekazane ich laureatom.
Wartość nagród miała zostać wkalkulowana w wynagrodzenie spółki. We wniosku o interpretację zadała pytanie, czy jest zobowiązana opodatkować wydanie nagród należnym podatkiem od towarów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta