Trwa wojna dyskontów z centrami handlowymi
Coraz więcej klientów odwiedza galerie handlowe. Jednak nadal widać, że wielu z nich szuka tańszych produktów – świadczą o tym świetne wyniki sieci.
Centra handlowe wyjątkowo mocno odczuły zmianę podejścia klientów, którzy już pod koniec 2012 r. mocno zacisnęli pasa. Ograniczyli wydatki zwłaszcza na ubrania i buty, a to właśnie tego typu sklepy są głównymi najemcami galerii, których jest w Polsce ok. 400.
Z badania FootFall, mierzącego liczbę wizyt w centrach handlowych w Polsce, wynika, że w poszczególnych tygodniach klientów było nawet ok. 20 proc. mniej niż i tak w dalekim od rewelacji 2012 r. Jednak w końcu widać oznaki poprawy. W tygodniu do 21 kwietnia w ujęciu rocznym liczba wizyt wzrosła o 1,4 proc., choć skumulowany wynik od początku roku jest nadal o 4,4 proc. gorszy niż rok temu.
– Obecny tydzień...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta