Walka o sprzedaż polis autocasco
Firmy uelastyczniają ofertę, aby trafić do klientów kupujących dotychczas tylko obowiązkowe OC.
Z badań TNS Polska przeprowadzonych na zlecenie Ergo Hestii wynika, że tylko 27 proc. właścicieli samochodów decyduje się na ubezpieczenie autocasco. Oznacza to, że po kolizji z własnej winy, siedmiu na dziesięciu kierowców musi naprawiać auto na własny koszt. 41 procent respondentów, którzy nie zdecydowali się na AC, jako główny powód wskazało wysoką cenę.
Wyścig na nowości
Firmy ubezpieczeniowe oceniają, że nie ma dużych szans na poprawę sytuacji. Na koniec 2012 r. składka brutto ze sprzedaży polis casco spadła o 2,5 proc., do 5,6 mld zł, a nadchodzące kwartały mogą być jeszcze trudniejsze, na co wskazuje coraz gorsza sprzedaż nowych aut. Aby zwiększyć sprzedaż, większość towarzystw wprowadza nowości w ofertach.
Proama wydłużyła wiek auta, do którego można kupić AC. – Dotychczas można było wykupić polisę tylko dla samochodów do 10 lat, teraz będziemy ubezpieczać również auta 11-letnie. Wprowadziliśmy również nowy czynniki ryzyka – kolor samochodu, co pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie ceny do ryzyka danego klienta – mówi Justyna Szafraniec, rzeczniczka Proama. Według obserwacji firmy, statystycznie najbardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta