Liczy się ocena powiązań między czynnościami
Usługa lojalnościowa (marketingowa), której elementem jest wydawanie nagród, może zostać zakwalifikowana jako jedno złożone świadczenie.
Spółka, której akcjonariuszami są firmy z branży artykułów biurowych, wystąpiła o interpretację w zakresie VAT od wydań towarów w ramach programu lojalnościowego.
We wniosku wyjaśniła, że zgodnie ze statutem ma za zadanie wspieranie rozwoju polskich przedsiębiorców zajmujących się handlem artykułami konsumpcyjnymi. W ramach działalności na rzecz swoich akcjonariuszy-zleceniodawców świadczy usługę polegającą na organizacji programu lojalnościowego zgodnie z zawartymi umowami.
Spółka zapytała, czy wydanie towarów będących nagrodami w ramach organizacji programu lojalnościowego spowoduje u niej powstanie obowiązku w VAT. Sama uważała, że nie. Podkreśliła, że wartość przekazanych towarów-nagród w ramach organizowanego programu lojalnościowego jest elementem wynagrodzenia otrzymywanego od zleceniodawcy z tytułu świadczenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)