Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tania kawa zyskuje w kryzysie

25 czerwca 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
W Polsce rośnie popularność sieci kawiarni. W ciągu ostatniego roku najbardziej zwiększył się odsetek znających marki Starbucks i McCafe należące do McDonald’s.
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce rośnie popularność sieci kawiarni. W ciągu ostatniego roku najbardziej zwiększył się odsetek znających marki Starbucks i McCafe należące do McDonald’s.

Gastronomia | Polacy nie rezygnują z wizyt w kawiarniach. Spowolnienie gospodarcze sprawia jednak, że wydają tam mniej pieniędzy niż kiedyś.

Moda na kawę z sieciowych kawiarni zatacza nad Wisłą coraz szersze kręgi. W ciągu ostatnich trzech miesięcy takie lokale odwiedziło 57 proc. Polaków – wynika z najnowszego raportu Cafe Monitor przygotowanego przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinie. To o 4 pkt. proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze w 2010 roku odsetek ten wynosił 48 proc.

Badania pokazują, że kryzys nie zniechęcił nas do wizyt w kawiarniach. Jednak ostrożniej wydajemy tam pieniądze. W tym roku podczas jednej wizyty zostawiamy tam średnio 21,88 zł. Przed rokiem kwota ta była o 2 zł wyższa.

– Wyraźnie widać, że konsumenci starają się ograniczyć wydatki – mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. – Wzrósł odsetek klientów, którzy jednorazowo w kawiarni wydają mniej niż 10 czy 20 złotych, zmalał zaś takich, którzy zostawiają tam 30 złotych i więcej – dodaje.

Powód? – W porównaniu z ubiegłym rokiem więcej osób deklaruje, że kawę pije w fast-foodach, gdzie ceny są niższe – tłumaczy Białasek.

Kawę w sieciach szybkiej obsługi kupuje dziś 26 proc. osób przepytanych przez ARC Rynek i Opinia. W ubiegłym roku deklarowało to 22 proc. ankietowanych.

Korzysta na tym m.in. McDonald's Polska, właściciel 87 punktów McCafe.

– W czasach dekoniunktury wygrywa ten, kto prowadzi najlepszą politykę cenową oferując dobrą jakość za bezkonkurencyjną cenę –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9570

Wydanie: 9570

Spis treści
Zamów abonament