Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma może budować swoją markę wspólnie z konsumentami

12 lipca 2013 | Prawo i praktyka
Michał  Skurowski współtwórca agencji interaktywnej Mediovski i aplikacji do zarządzania sprzedażą  LiveSpace.pl
źródło: Rzeczpospolita
Michał Skurowski współtwórca agencji interaktywnej Mediovski i aplikacji do zarządzania sprzedażą LiveSpace.pl

Aby zyskać odpowiednią lojalność wśród konsumentów, przedsiębiorca powinien dać im pewną rolę, narzędzia, a także pretekst do spontanicznego współtworzenia świata marki

Media społecznościowe wywołały rewolucję nie tylko w sposobie komunikacji ze znajomymi i bliskimi, ale także między markami a konsumentami. Dziś marketing różni się od tego sprzed epoki mediów społecznościowych. Marki tworzy się już nie tylko po to, by nadać produktowi unikalny charakter i odróżnić go od konkurencji. To ważne, ale już nie wystarczy, by zdobyć serce konsumenta.

Aby zbudować odpowiednią lojalność wśród konsumentów, przedsiębiorca powinien dać im pewną rolę, narzędzia, a także pretekst do spontanicznego współtworzenia świata marki. Taka nowa forma relacji możliwa jest w dużej mierze dzięki temu, że marki są coraz bliżej odbiorców i poprzez media społecznościowe mogą brać udział w ich codziennym życiu.

Czy mali też mogą?

Oczywiście nie każda marka może wyzwolić zaangażowanie wśród konsumentów. Niewątpliwie małej polskiej firmie produkującej np. uszczelki do kranów albo pinezki trudno będzie wzbudzić porównywalne emocje. Są natomiast dobre praktyki pozwalające przedsiębiorcy wspólnie z konsumentami budować markę, która może stać się bliska ich sercom i wobec której pozostaną lojalni.

Upraszczając nieco sprawę, posłużmy się przykładem takiego działania, które pomaga markom zaangażować jej grupę docelową w wirusową promocję marki. Chodzi o crowdsourcing, czyli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9585

Wydanie: 9585

Spis treści
Zamów abonament