Będziemy inwestować w Polsce
Przejęcia powinny przynieść korzyści całej firmie, więcej niż jednemu rynkowi. Dlatego nie podejmujemy ich tylko lokalnie – mówi Katarzynie Kucharczyk Zoltán Novák,prezes spółki Mondelēz Polska, do której należą marki Jacobs i Milka.
Z czego wynikała zmiana nazwy firmy i czy będzie jej towarzyszyła zmiana strategii?
Zoltán Novák: Nazwę firmy w Polsce – z Kraft Foods Polska na Mondelez Polska – zmieniliśmy 29 kwietnia. Była ona konieczna, ponieważ nasza firma matka Kraft Foods podzieliła się na dwie spółki: Kraft Foods Group oraz Mondelēz International. Pierwsza z nich działa na rynku północnoamerykańskim w takich kategoriach, jak np. napoje, sery, produkty spożywcze i dania gotowe. Druga zajmuje się produkcją przekąsek. Kategorie przekąsek i produktów spożywczych, które Kraft Foods Group miał w ofercie, różniły się m.in. tempem wzrostu. Wymagały opracowania zupełnie innych strategii dla poszczególnych rynków. Teraz, po podziale, spółki mogą czerpać jeszcze więcej korzyści z przeznaczonych im kierunków rozwoju i działać niezależnie.
Jestem przekonany, że to chwilowe spowolnienie, a począwszy od 2014 roku, rynki się podniosą
Co to w praktyce oznacza dla firmy w Polsce?
Otwiera to nowy rozdział na drodze do dalszego wzrostu. Wykorzystamy wszystko, co niesie ze sobą dołączenie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta