Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nauczyciele też muszą nauczyć się cyfrowej rewolucji

12 lipca 2013 | Ekonomia | Anna Cieślak–Wróblewska
źródło: Rzeczpospolita

John Davies, wiceprezes Intel World Ahead Program, opowiada o wyzwaniach stojących przed współczesną szkołą.

Często zdarza się, że uczniowie lepiej radzą sobie z nowoczesną technologią niż nauczyciele?

John Davies: Prawie zawsze, właśnie dlatego realizujemy nasz program Intel Teach.

Czego nauczyciele się tam uczą?

Trzeba zaznaczyć, że nie uczymy obsługi komputera, ale tego, jak wykorzystać jego dobrodziejstwa. Uczymy więc, jak tworzyć plan nauczania i w jaki sposób prowadzić lekcje w oparciu o nowoczesne technologie.  Zadaniem nauczyciela jest bycie przewodnikiem w zinformatyzowanym świecie. Dawniej nauczyciel miał do dyspozycji tablice i książki, dziś te narzędzia są zupełnie inne. To fundamentalna zmiana sposobu nauczania.

Na czym właściwie polega rewolucja cyfrowa w edukacji?

Pierwszy etap, czyli pomysły e-podręczników, mamy na szczęście już za sobą. Bo możliwość czytania książek na ekranach komputerów czy czytnikach to żadna rewolucja. Teraz jesteśmy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9585

Wydanie: 9585

Spis treści
Zamów abonament