Poważne ograniczenia dla mocnego produktu
Przedsiębiorca musi pamiętać, że przepisy regulują reklamę wielu produktów i usług, w tym napojów alkoholowych, gier hazardowych, lekarstw a nawet substancji psychotropowych czy tzw. substytutów diety. Niektóre z nich nie mogą być reklamowane w ogóle a reklama innych obwarowana jest szeregiem zasad
Napoje alkoholowe są, obok lekarstw i papierosów, jednym z produktów, których reklama uregulowana jest rygorystycznymi przepisami. Przedsiębiorca, czy to producent czy też dystrybutor alkoholu, musi uważać, aby zachwalając swoje produkty nie narazić się na odpowiedzialność. Może być ona kosztowna – prowadzenie reklamy lub promocji napojów alkoholowych jest przestępstwem zagrożonym karą grzywny od 10 tys. do 500 tys. zł.
Kwestia reklamy alkoholu uregulowana jest w ustawie z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (DzU 2012, nr. 1356) i rozporządzeniach wykonawczych.
Twardy zakaz
Zgodnie z ustawą reklama i promocja alkoholu jest co do zasady zakazana (wyjątkiem jest piwo) a za reklamę uważa się nie tylko publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli z nimi związanych (np. słynny nietoperz marki Bacardi), ale także nazw i symboli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta