Bydgoszcz stolicą gier mobilnych
Kolejne tytuły, w tym sportowe, tworzone przez spółkę Vivid Games, zdobywają uznanie graczy na wszystkich kontynentach
Historia Vivid Games, największego polskiego producenta gier na urządzenia przenośne, jest bardzo podobna do historii konkurentów. Remigiusz Kościelny (prezes spółki) i Jarosław Wojczakowski (wiceprezes) znali się jeszcze ze szkoły. Mieli wspólną pasję, którą były gry komputerowe.
Projekty zewnętrzne
Vivid Games, jeszcze jako spółka cywilna, powstał jesienią 2006 r. – Na starcie zainwestowaliśmy w firmę 10 tys. zł własnych oszczędności – wspomina Kościelny, który miał już pewne doświadczenie w tworzeniu grafik komputerowych i stron internetowych. Nie ukrywa, że firma zdecydowała się na produkcję gier mobilnych z uwagi na niski próg wejścia na ten rynek. – Na produkcję klasycznych gier komputerowych na PC po prostu nie było nas wówczas stać – stwierdza. Bydgoska spółka szybko zdobyła pierwszego klienta. W listopadzie 2006 r. podpisała kontrakt na produkcję kilkunastu gier mobilnych dla izraelskiej spółki MobilityZone, która pracowała dla operatorów telekomunikacyjnych.
Produkcja na zlecenie przez pierwsze kilka lat była podstawowym źródłem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta