Można uniknąć wykluczenia z postępowania
Zdarza się, że złożone przez wykonawcę dokumenty zawierają błędy lub są niekompletne. Na wezwanie zamawiającego musi on wówczas je uzupełnić
W postępowaniu przetargowym zamawiający może żądać od wykonawców wyłącznie oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do jego przeprowadzenia. Informacji o tym, jakie dokumenty potwierdzają spełnienie warunków, należy poszukiwać (w zależności od trybu udzielanego zamówienia) w ogłoszeniu o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do składania ofert.
Kopia tylko poświadczona
Katalog dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu jest zamknięty. Określa go rozporządzenie z 19 lutego 2013 r. (patrz podstawa prawna). Akt ten, poza katalogiem dokumentów, jakich zamawiający może żądać, wskazuje również ich formę. I tak, w trakcie postępowania dokumenty wykonawców powinny być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Jeżeli wykonawca składa elektroniczne dokumenty, to musi pamiętać o opatrzeniu ich bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Pełnomocnictwa oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta