Przy sprzedaży towarów używanych też odpowiada się za ich wady
REGULAMIN | Pozbywając się produktów, które wróciły do firmy po okresie leasingu lub zostały odebrane użytkownikowi, przedsiębiorca musi uwzględnić, że mogą one mieć defekty, a nabywca będzie je reklamował.
Część towarów, które są przedmiotem leasingu, wraca do właścicieli. Z jednej strony jest to wynikiem naturalnego procesu i zawierania umów o tzw. leasing operacyjny, gdzie niejako z założenia korzystający np. z samochodu, maszyny lub innego urządzenia nie chce zostać jego właścicielem. Woli go zwrócić leasingodawcy i zacząć korzystać z nowszego modelu dzięki kolejnej umowie. Może tak być również wtedy, gdy leasingobiorca nie jest w stanie opłacać kolejnych rat leasingowych i musi oddać produkt właścicielowi, czyli firmie leasingowej. Niezależnie od tego, co jest przyczyną powrotu towaru do firmy, zwykle musi się ona go pozbyć. W tym celu przedsiębiorcy organizują często aukcje takich produktów lub przekazują je innym firmom, które dalej na własny rachunek organizują ich sprzedaż. Produkty takie mogą być kupowane przez innych przedsiębiorców, którym nie zależy na nowym towarze, lub przez konsumentów, dla których jest to często okazja, aby stać się np. właścicielem samochodu. I właśnie w tym ostatnim przypadku należy pamiętać o chroniących konsumentów przepisach. A dotyczą one prawa reklamowania wadliwego towaru, czyli takiego który jest niezgodny z umową. Przedsiębiorca nie ma prawa ograniczyć takiego uprawnienia. W przeciwnym wypadku firmie może zostać postawiony zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. A to grozi karą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta