Uczucia i zarzuty
„Miłość" o słynnej muzycznej formacji to dokumentalny majstersztyk.
Filip Dzierżawski stworzył film o zespole Miłość, ale w tej opowieści przeglądają się co najmniej trzy ostatnie dekady polskiej historii i obyczajowości, a już na pewno Polska wybudzona z komunistycznego letargu.
Po 1989 r. środowisko muzyczne, tak jak całe społeczeństwo, eksplodowało nowymi inicjatywami, często szalonymi, przekraczającymi normy, również obyczajowe – narzucone przez poprzednie pokolenia.
Ten wątek uosabia najmocniej Tymon Tymański, założyciel i lider Miłości, który nawiązując do korzeni jazzu, chciał odnowić polską muzykę i pchnąć ją na nowe tory. Użył do tego także talentu prowokatora i performera. Zaskakiwał i bulwersował zachowaniem, kostiumem, słownictwem. Jak to określa – chciał tarzać się w błocie i rzucać wkoło kondomy z wodą!
Młodzieńcza przyjaźń
Szczera, wręcz ekshibicjonistyczna, jest opowieść o jego związku z saksofonistą Mikołajem Trzaską. Wspominając pierwszy okres współpracy, obaj muzycy nie mogą uniknąć słów pełnych czułości. Tymański wnosił do tej przyjaźni intelekt i zwariowane pomysły, Trzaska zaś – dzikość. Mówią o sobie, że było w ich koleżeństwie coś... gejowskiego: Tymon grał rolę mężczyzny, Mikołaj – kobiety. Ale czarno-białe zdjęcia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta