Przekierowanie korespondencji nie wystarczy
Zgłoszenie fiskusowi nowego miejsca, w którym funkcjonuje firma, to bezwzględny obowiązek przedsiębiorcy. Dyspozycja złożona na poczcie, aby ta dostarczała do aktualnej siedziby pisma z poprzednim adresem, nie uchroni go przed negatywnymi konsekwencjami.
- Zawarłem z urzędem pocztowym umowę, na podstawie której Poczta Polska przekazuje przesyłki z wszelkich urzędów, w tym organów podatkowych, na nowy adres, pod którym prowadzę działalność gospodarczą. Czy muszę o zmianie adresu informować urząd skarbowy? Może nie ma takiej potrzeby, skoro korespondencję i tak powinienem dostać na nowy adres? Co jeśli doręczyciel nie dostarczy mi takiego pisma? Czy w tym przypadku ma znaczenie, że urząd skarbowy prowadzi w stosunku do mojej firmy postępowanie podatkowe dotyczące VAT za luty 2013 r.? – pyta czytelnik.
W toku postępowania strona oraz jej przedstawiciel lub pełnomocnik mają obowiązek zawiadomić organ podatkowy o zmianie swojego adresu. Chodzi tu również o sytuację zmiany adresu elektronicznego, jeżeli wniesiono o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta