Rewolucja w zakupach: priorytetem już nie cena
Dla 80 proc. Polaków głównym kryterium wyboru towaru w sklepie stała się jakość produktu.
W ostatnich miesiącach Polacy regularnie w badaniach wskazywali, że ich priorytetem jest oszczędzanie i to nawet na podstawowych kategoriach, jak choćby żywność. Jednak raport firmy Nielsen, oparty na badaniu opinii 29 tys. osób z 58 krajów – do którego dotarła „Rz" – rysuje nieco inny obraz polskiego konsumenta.
Otóż 80 proc. ankietowanych wskazało jakość jako najważniejsze kryterium wyboru towaru na zakupach, podczas gdy średnia w Europie wynosi 73 proc., a na świecie 78 proc. Z kolei z kluczowym wpływem ceny zgadza się 65 proc. Polaków – taki sam średni wynik wypada dla Europy i świata. – Do najbardziej wrażliwych cenowo obywateli świata należą, o dziwo, Francuzi, gdzie wynik wynosi 82 proc., podaje Nielsen.
Wyniki pokazują na przełom w myśleniu. Systematycznie w Polsce coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta