Centra mniejsze i skromniejsze
Powierzchnie handlowe. Deweloperzy chętnie stawiają centra osiedlowe. Obiekty te szybko znajdują najemców.
Coraz więcej spółek zaczyna się interesować budową małych centrów handlowych typu convenience shopping. Obiekty te powstają i w mniejszych miastach, i w dużych aglomeracjach – wszędzie tam, gdzie typowe centrum handlowe nie zdałoby egzaminu.
– Convenience mają uzupełniać centra tradycyjne. Można je więc lokować nawet w miastach o dużym nasyceniu handlowym, gdyż mają mniejszą siłę oddziaływania i dzięki temu dużo większe pole manewru – wyjaśnia Tomasz Górski, starszy negocjator z działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield.
Kolejka chętnych
Centra tego typu budują zwykle polskie spółki. Niekwestionowanym liderem jest Czerwona Torebka, która – jak wliczają analitycy z CBRE – do tej pory oddała 50 obiektów. Powstały zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. W przygotowaniu są kolejne 32 takie obiekty.
– Czerwona Torebka buduje obiekty o powierzchni już od 300 mkw. i jest liderem mniejszych projektów. Centra pozostałych deweloperów mają większą powierzchnię – mówi Beata Kokeli, senior dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE.
4,5 tys. centrów handlowych typu convenience może powstać w ciągu najbliższych kilkunastu lat w Polsce – szacuje DTZ
Projekty convenience realizuje również Dekada Realty, która wybudowała do tej pory sześć tego typu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta