Dwie strony reklamy z udziałem dzieci
Prawo zezwala na praktycznie nieograniczony udział dzieci w promowaniu produktów dla dorosłych, ale reklama żywności dla niemowląt nie może zawierać wizerunku maluchów – zauważa radca prawny.
Opublikowane 29 czerwca br. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 609/2013 dotyczące żywności przeznaczonej dla niemowląt i małych dzieci oznacza zaostrzenie reguł reklamy takich produktów w Polsce.
Zgodnie z unijnym rozporządzeniem etykiety, reklamy i inne materiały promujące preparaty do początkowego oraz dalszego żywienia niemowląt nie mogą zawierać obrazów niemowląt, innych obrazów lub tekstów, które mogłyby idealizować ich stosowanie. Dozwolone pozostaje graficzne przedstawienie umożliwiające łatwą identyfikację produktu i sposób jego przygotowania.
Zgodnie zaś z par. 15 rozporządzenia ministra zdrowia z 16 września 2010 r. w sprawie środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego zakaz ten dotyczył jedynie preparatów do początkowego żywienia niemowląt, czyli tzw. mleka początkowego. Nie obejmował preparatów dla niemowląt powyżej 6....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta