Trudniej o zyski z herbaty
Żywność | Kolejne lata nie przyniosą boomu na krajowym rynku herbat. Szanse na rozwój daje eksport.
Ten rok nie będzie udany dla producentów i dystrybutorów herbaty. Szanse na to, że jej sprzedaż urośnie, są niewielkie. Od lipca 2012 r. do lipca 2013 r. Polacy wydali na herbaty niemal 1,24 mld zł, o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
– Sprzedaż herbaty maleje w Polsce od trzech lat – mówi „Rz" Sylwia Mokrysz, członek zarządu Mokate, czołowego producenta herbat w Polsce, m.in. właściciela marek Loyd i Minutka. – Może to oznaczać, że zmieniają się preferencje Polaków. Na popularności zyskuje chociażby kawa, którą kupujemy coraz częściej w kawiarniach czy też z urządzeń vendingowych, zwanych potocznie automatami – dodaje.
Dyskonty zyskują
Kawa to niejedyny rywal herbaty. Gaweł Adamek, konsultant w Roland Berger Strategy Consultants, zwraca uwagę, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta