Jak rozliczyć udostępnienie ekspozytorów
Działania spółki produkującej towary, polegające na ustawianiu na terenie sklepów ekspozycji mającej na celu reklamę i promowanie jej wyrobów, nie są czynnościami oddania do nieodpłatnego używania.
Marcin Szymankiewicz
∑ Producenci oraz dystrybutorzy towarów (np. lodów, napojów chłodzących) w toku prowadzonej działalności przekazują do nieodpłatnego używania swoim kontrahentom (punktom sprzedaży) tzw. ekspozytory służące do ekspozycji towarów będących w ich ofercie, zachowując jednocześnie prawo własności tych ekspozytorów, które zaliczają do swoich środków trwałych. Celem przekazania ekspozytorów kontrahentom jest promocja i reklama wyrobów będących w ofercie tych firm. Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od tych ekspozytorów mogą być kosztem uzyskania przychodów tych producentów i dystrybutorów? – pyta czytelnik.
Ekspozytory przekazywane przez producentów lub dystrybutorów towarów do nieodpłatnego używania celem promocji i reklamy towarów będących w ich ofercie mogą stanowić środki trwale tych producentów i dystrybutorów.
Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c ustawy o CIT i art. 22c ustawy o PIT, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:
1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,
2) maszyny, urządzenia i środki transportu,
3) inne przedmioty – o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta