Własna firma reklamowa – to się celebrytom opłaca
ROZLICZENIA | Znana osoba, która promuje swojego sponsora, musi wykazać zyski przed fiskusem. Zakładając działalność, może zaoszczędzić na podatku.
PRZEMYSŁAW WOJTASIK
Na udostępnianiu swojego wizerunku można nieźle zarobić. Celebryci – znani sportowcy, dziennikarze, aktorzy – chętnie zatem podpisują kontrakty ze sponsorami. A co robią, żeby zaoszczędzić na podatku?
– Zakładają firmy świadczące usługi reklamowe – odpowiada Grzegorz Gębka, doradca podatkowy. – Dzięki temu ich dochody mogą być opodatkowane stawką liniową.
Ekspert dodaje, że w firmie nie rozliczy się np. zarobków z uprawiania sportu czy działalności artystycznej. Zarówno bowiem urzędy skarbowe, jak i sądy podkreślają, że tego rodzaju czynności nie wchodzą w zakres działalności gospodarczej. Dochody z nich zostaną więc opodatkowane według skali (jako działalność wykonywana osobiście). Reszta, czyli dochody z udostępniania wizerunku, występowania w mediach, uczestnictwa w galach, zawodach, koncertach, może być wykazana w firmie.
Liniowy często lepszy niż skala
Jaka z tego korzyść? Jeśli celebryta ma duże dochody od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta