Komórkowe ocieplenie
Konsumenci mniej oszczędzają na telefonii i Internecie. Wielu chce kupić smartfona.
Recesja i bezrobocie to zjawiska, których najbardziej boją się polscy konsumenci – wynika z najnowszego badania panelowego ConsumerLab, realizowanego co roku przez szwedzkiego dostawcę infrastruktury telekomunikacyjnej, firmę Ericsson. Do strachu przed recesją i bezrobociem przyznało się 58 proc. badanych, a 65 proc. podało, że doświadczyło nieprzyjemnych zdarzeń w pracy.
Robiąc zakupy, wykorzystujemy strategie oszczędzania, np. „robimy zakupy uważniej" i w efekcie mniej wydajemy. 91 proc. badanych zadeklarowało, że zmniejszyło wydatki przynajmniej na jeden rodzaj produktów. Od trzech lat dużo mniej wydajemy na przyjemności: wyjście do restauracji, na piwo, na podróże i ubrania. Mamy przy tym tendencję do silniejszego cięcia budżetów na powyższe cele niż mieszkańcy innych krajów objętych badaniem. W 2011 roku zaczęliśmy też oszczędzać na wydatkach na usługi telekomunikacyjne, w tym na Internet.
Wymieniliśmy komputer na laptopa
Tegoroczna edycja badania Ericsson ConsumerLab wskazuje,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta